[...] Τό μετάξι είναι ουσιαστικό. Όλα τα ουσιαστικά είναι
πολύ μοναχικά. Είναι σαν κρύσταλλοι
που ο καθένας χωριστά προσκολλάται πάνω σ’ ένα κυματάκι της γνώσης μας για τον κόσμο. Αν τους παρατηρήσεις προσεχτικά
σε όλες τους τις διαφανείς
αποχρώσεις, αργά ή γρήγορα θα σου επιστραφεί αυτή η γνώση. Πες τη λέξη μετάξι και χάνεται με τον ήχο, ωστόσο οι αισθήσεις σου,
η μνήμη σου και η συναίσθηση σού επιστρέφουν την ηχώ του. Γράψε το σε ένα
χαρτάκι, και θα μείνει ακίνητο. Η
σκέψη σου ωστόσο και τά αισθήματά σου ήδη ταξιδεύουν προς τις πιο απομακρυσμένες γωνιές της γης. Αυτή είναι και η έννοια
της μοναξιάς του ουσιαστικού. Να
μένει περιχαρακωμένο στον εαυτό του, σαν να ήταν η μοναδική λέξη στον κόσμο. Σαν το μετάξι να είναι η μοναδική λέξη, γι’
αυτό και ανά πάσα στιγμή έτοιμο νά
ανασύρει στην επιφάνεια την καταχωνιασμένη μας γνώση, κι όχι μόνο για το ίδιο το μετάξι αλλά για το σύνολο του κόσμου.
Ακόμα και για τη λήθη. Προσπάθησε
απλά να ξεχάσεις τη λέξη μετάξι και θα τη θυμηθείς πάλι. την επόμενη φορά που θα αγναντεύεις τον καλοκαιρινό ουρανό, θα
κοιτάς το τρυφερό φύλλο ενός βλαστού ή την
πέτσα ανάμεσα στους μυς ενός σφαγμένου κοτόπουλου. [...]
[απόσπασμα από το ομότιτλο δοκίμιο της Inger Christensen, Κοπεγχάγη 2000, που περιλαμβάνεται στο άρθρο της Μαργαρίτας Μέλμπεργκ «Η μοναξιά του ουσιαστικού ή Επιστολή στην Κική Δημουλά και Επιστολή τον Απρίλιο της Ίνγκερ Κρίστενσεν, στις «Σελίδες για την Κική Δημουλά», Εντευκτήριο, 57, 2002]
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου