23.8.13

Σας βοηθάει τελικά το Facebook στη δουλειά σας;

του ΄Αρη Δημοκίδη

πηγή: www.lifo.gr

Μου απαντούν: ο συγγραφέας-ειδικός στις λέξεις Νίκος Σαραντάκος, ο κομίστας Ηλίας Κυριαζής, ο συγγραφέας Αύγουστος Κορτώ, ο εκδότης Γιώργος Κορδομενίδης κ.ά.

"Κατά πόσο (και πώς) σας έχει βοηθήσει ο λογαριασμός που έχετε στο Facebook στη δουλειά σας;" ρώτησα μερικούς ανθρώπους που εκτιμώ και που κάνουν διαφορετικές δουλειές (ο ένας φτιάχνει κόμικς, ο άλλος γράφει βιβλία, η άλλη επικοινωνεί πολιτιστικές εκδηλώσεις, ο άλλος εκδίδει ένα λογοτεχνικό περιοδικό κι ο τελευταίος ξέρει όλα τα τρίβια της γλώσσας μας και έχει ένα απ' τα σημαντικότερα ελληνικά μπλογκ).        

Και να οι απαντήσεις:     

Αύγουστος Κορτώ (συγγραφέας, ιδιοκτήτης του fb auguste corteau)   



Είτε ως παρέα, όταν η μοναχικότητα της δουλειάς μου με κάνει να αισθάνομαι ότι μιλάω με τους τοίχους κι αποζητώ τη συντροφιά του εικονικού μου 'τοίχου', είτε ως πηγή ψυχαγωγίας και ομορφιάς (έχω γνωρίσει θαυμάσιους συνθέτες, εκπληκτικούς εικαστικούς, και ακριβούς φίλους μέσα απ' το καθημερινό μου χαζολόγημα στο Facebook),   είτε, πάνω απ' όλα, ως μέσο επαφής με τους αναγνώστες μου (ανεκτίμητη πηγή χαράς και ανατροφοδότησης), το μαγευτικό δημιούργημα του κυρίου Zuckerberg υπήρξε κι εξακολουθεί να είναι ευεργετικό τόσο για τη δουλειά μου ως συγγραφέα, όσο και για την καθημερινότητά μου.   
Εξ ου και ο εθισμός - διότι, ψέματα να μη λέμε, είμαι όντως εθισμένος στο Facebook. Κι όσο και να το κακολογούν ορισμένοι, εγώ του χρωστώ πολλά.         


Ηλίας Κυριαζής (κομίστας)   



Πολυ απλα και συγκεκριμενα, το FB ειναι το site που μου στελνει τον περισσοτερο κοσμο στο site μου  και στο μπλογκ μου. Απο το FB μου ερχονται τα περισσοτερα commissions για σχεδια. Και φυσικα χωρις τον κοσμο που το ειδε και το διεδωσε το στο FB ποτε δε θα ειχα μαζεψει τα απαραιτητα λεφτα για να τυπωσω το τελευταιο μου graphic novel, Elysium Online          




Νίκος Σαραντάκος (δημιουργός του Ε.Ξ.Α.Ι.Ρ.Ε.Τ.Ι.Κ.Ο.Υ. Οι Λέξεις Έχουν τη Δική τους Ιστορία)   



Τη δουλειά μου με τη στενή έννοια καθόλου, εκτός αν πούμε ότι η καλύτερη ενημέρωση, που συμβάλλει σ' αυτό το fb, είναι κάτι που βοηθάει. Κυρίως χρησιμοποιώ το fb για να ανακοινώνω τα άρθρα που ανεβάζω σχεδόν καθημερινά στο ιστολόγιό μου. Από την άποψη αυτή, η διαφήμιση μέσω fb έχει αυξήσει αισθητά την επισκεψιμότητα του ιστολογίου.         


Γιώργος Κορδομενίδης (εκδότης του λογοτεχνικού περιοδικού ΕΝΤΕΥΚΤΗΡΙΟ)     



Χρησιμοποιώ το Facebook ―από τον Δεκέμβριο του 2010― κατά 70% σε επαγγελματική βάση (για τη δημοσιοποίηση των δραστηριοτήτων του «Εντευκτηρίου» ― έκδοση του ομώνυμου περιοδικού και των εκδόσεών του, καθώς και των εκδηλώσεων που διοργανώνει στον χώρο του, το «Underground Εντευκτήριο») και κατά το υπόλοιπο για να τοποθετηθώ ως ενεργός πολίτης σε ζητήματα που με ενδιαφέρουν (ο τρόπος που ασκείται η πολιτική στη χώρα, ο δημόσιος λόγος που διατυπώνεται, η μισαλλοδοξία, η ξενοφοβία...). 

 Όσον αφορά το πρώτο σκέλος, δεν έχω καμιά αμφιβολία ότι το Facebook είναι σήμερα το πιο αποτελεσματικό μέσο για την επίτευξη του επιδιωκόμενου σκοπού, τόσο με το προσωπικό προφίλ που διατηρώ όσο και με τις σελίδες και την ομάδα του περιοδικού. Το συγκεκριμένο κοινωνικό δίκτυο (δεν χρησιμοποιώ άλλα δίκτυα) αποτελεί μια τεράστια διεθνή κοινότητα μέσα στην οποία έχω συναντηθεί με άτομα με τα οποία μοιραζόμαστε τα ίδια ενδιαφέροντα και, σε μεγάλο βαθμό, τις ίδιες απόψεις για το πώς είναι ή/και θέλουμε να είναι η ζωή μας και ο κόσμος μας.     
Κι αποτελεί ένα ελεύθερο και προσβάσιμο από οποιοδήποτε σημείο του πλανήτη ώστε όποιος ενδιαφέρεται να μπορεί να επικοινωνήσει αμέσως με το περιοδικό, για να ζητήσει πληροφορίες που τυχόν χρειάζεται (για κάποιο παλιότερο αφιέρωμα ή δημοσίευμα, για τη διαδικασία υποβολής συνεργασιών ή εγγραφής συνδρομητών κτλ.), όπως και για να διατυπώσει τη γνώμη του ή τη διαφωνία του με κάποια επιλογή του περιοδικού.   
Δεν ξέρω κάποιον τρόπο ούτε κατέχω οποιοδήποτε εργαλείο ώστε να αποτιμήσω ποσοτικά τη συμβολή του Facebook σ' αυτή την αδιαμεσολάβητη και ταχύτατη, αμφίδρομη επικοινωνία. Ωστόσο, αισθάνομαι ότι χρωστώ πολλά στον νεαρό (κάποτε) Ζούκενμπεργκ που το επινόησε. Ελπίζω να μην έρθει κάποτε να ζητήσει τα... χρωστούμενα! 

Γεωργία Δώδου (υπεύθυνη επικοινωνίας των εκδηλώσεων του Sani Resort)   



O λογαριασμός μου στο facebook βοήθησε ως ένα σημείο τη δουλειά μου πιστεύω. Λειτουργεί επικουρικά. Το facebook ειναι μέρος ενός επικοινωνιακού συστήματος όπου -κατά τη δική μου ταπεινή γνώμη- ο κόσμος ενημερώνεται όπως έκαναν παλιά με τις εφημερίδες. Η διαφορά στο fb -αν ξεχωρίσεις και τις άχρηστες πληροφοίες οι οποίες είναι ουκ ολίγες- ειναι ότι οι ειδήσεις είναι σύντομες άρα ευπεπτες κ ο χρόνος που ξοδεύεις λιγότερος -βολικό γιατί όλοι μας τρέχουμε και επιθυμούμε να μαθαίνουμε ότι γίνεται γρήγορα κ αποτελεσματικά. Η μνήμη όμως της είδησης έχει ''χρονική διάρκεια'' και πρέπει να φρεσκάρεται είτε με επανάληψη του μνμ, είτε με άλλο μέσο. Με μια λέξη η απάντηση μου είναι ''ναι''. Βοηθάει.


Δεν υπάρχουν σχόλια: