28.4.15

Δωροθέα Κοντελετζίδου: «Οι Έλληνες καλλιτέχνες στο Παρίσι από το 1960 μέχρι το 1980: Έννοια - Υλικά»

Οι Έλληνες καλλιτέχνες στο Παρίσι από το 1960 μέχρι το 1980: Έννοια – Υλικά»



Παρουσίαση του βιβλίου της Δρ. Δωροθέας Κοντελετζίδου
ιστορικού Τέχνης - θεωρητικού Τέχνης
με τίτλο «Η Ιδέα ως Υλικό το Υλικό ως Ιδέα», Εκδόσεις Επίκεντρο, 2014
Την Πέμπτη 30 Απριλίου 2015, ώρα 12:00, στην αίθουσα Τζόρτζιο Ντε Κίρικο

της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών, Πειραιώς 256, Αγ. Ιωάννης Ρέντης

«…Η ρήξη που επήλθε στη δεκαετία του 1960 και η οποία έχει καταχωρισθεί ως απομάκρυνση από τον μοντερνισμό φαίνεται να επηρεάζει αλλά και να ευνοεί ιδιαίτερα τους Έλληνες καλλιτέχνες που έζησαν και έδρασαν στο Παρίσι στις δεκαετίες του 1960 και 1970.
Η χρήση διαφόρων μέσων έκφρασης και υλικών επιτρέπει στους Δημήτρη Αληθεινό, Δανιήλ, Θόδωρο (Παπαδημητρίου), Βαλέριο Καλούτση, Βλάση Κανιάρη, Γιώργο Καραχάλιο, Νίκο Κεσσανλή, Ιάσων Μολφέση, Γιάννη Μπουτέα, Κωνσταντίνο Ξενάκη, Ναυσικά Πάστρα, Παύλο, Χρύσα Ρωμανού, Τάκη, Γιώργο Τούγια, Γιώργο Τουζένη, Φιλόλαο, Κώστα Τσόκλη να πειραματισθούν αλλά και να ικανοποιήσουν όλες τις αισθήσεις, τους επιτρέπει να αναπτύξουν συμβολικά σχήματα τα οποία κοινοποιούν την πολιτισμική ιστορία της καταγωγής τους με τρόπο ώστε να αναπτύσσουν ένα εικονολογικό σύστημα, το οποίο λειτουργεί ως συμβολικό σύστημα μεταμορφώσεων, που υπογραμμίζει, σε διεθνές πλέον επίπεδο, την καταγωγή αλλά και την επιρροή ενός πολιτισμού σε έναν άλλον… Η σχέση που αναπτύσσουν μεταξύ ιδέας, έννοιας και υλικού διαφαίνεται να είναι μια σχέση η οποία αξιοποιεί πρωτίστως την αντίληψη καθιστώντας την υλικό κοινωνικο-πολιτικής κριτικής. Ωστόσο η σχέση τους με τα υλικά είναι μια σχέση που αντικαθιστά την έννοια από το αντικείμενο, με αποτέλεσμα οι εικόνες τους να διαμορφώνουν μια γλώσσα που ενσαρκώνεται από τα υλικά….

Δεν υπάρχουν σχόλια: