29.10.13

Η Νιγηριανή αριστούχος που σήκωσε τη σημαία της… αξιοπρέπειας

του Μιχάλη Νιβολιανίτη

πηγή: www.ethnos.gr




Χωρίς αντιδράσεις από μαθητές ή γονείς, παρήλασε ως σημαιοφόρος του σχολείου της, ενώ τα σαββατοκύριακα εργάζεται για να μπορέσει να πληρώσει το φροντιστήριο!


Μία μαθήτρια από τις χιλιάδες που παρέλασαν την ημέρα της επετείου για τον εορτασμό της 25ης Μαρτίου ξεχώρισε, όχι μόνο λόγω καταγωγής, αλλά κυρίως για την αξιοπρέπεια, το ήθος και τις επιδόσεις της στο σχολείο.
Ο λόγος για τη Νιγηριανή Φόρτσιουμ Μίλερ, η οποία ήταν η σημαιοφόρος του 43ου γενικού λυκείου Νέου Κόσμου στην παρέλαση που πραγματοποιήθηκε την Τρίτη. Ούτε λόγος για αντιδράσεις από μαθητές ή γονείς υπερ-πατριώτες, όπως σε παλαιότερες περιπτώσεις. Ολοι «αγκάλιασαν» αυτό το κορίτσι και ένιωσαν περηφάνια για τη μαχητικότητα και το πείσμα της να ξεχωρίσει και να αγωνιστεί για ένα καλύτερο μέλλον.
ΟνειραΑριστούχος μαθήτρια η ίδια από το δημοτικό έως και φέτος όπου πηγαίνει στη Γ τάξη του λυκείου και ετοιμάζεται για τις πανελλαδικές εξετάσεις, μίλησε στο «ΕΘΝΟΣ» για τα προβλήματα που έχει αντιμετωπίσει, για τα όνειρά της και για τους αγώνες της ως μαθήτρια.
Η 17χρονη Φόρτσιουμ έχει έναν αδελφό δύο χρόνια μικρότερό της, προέρχεται από φτωχή οικογένεια και όλα αυτά τα χρόνια το φροντιστήριο ήταν άγνωστη λέξη.
Με ενοχλεί που αναγκάστηκα να δουλέψω για να πάω φροντιστήριο.
Θα μπορούσε, αν υπήρχε καλύτερη οργάνωση σε κεντρικό επίπεδο,
το σχολείο να προσφέρει όλες τις απαραίτητες γνώσεις

Εχοντας επίγνωση της οικονομικής κατάστασης των γονέων της, αποφάσισε πέρυσι το καλοκαίρι να δουλέψει προκειμένου να μαζέψει λεφτά ώστε να πάει φέτος -που θα συμμετάσχει στις πανελλαδικές εξετάσεις- λίγες ώρες στο φροντιστήριο. «Δυστυχώς μας αναγκάζουν κάποια στιγμή να πάμε φροντιστήριο, επειδή το σχολείο δεν μας προσφέρει τις γνώσεις που θα έπρεπε», λέει χαρακτηριστικά.
Η Φόρτσιουμ συνέχισε να εργάζεται έως και τις αρχές του 2009, σε παιδότοπους και καφετέριες -κυρίως τα Σαββατοκύριακα- για να πληρώνει τα δίδακτρα. «Με ενοχλεί που αναγκάστηκα να δουλέψω για να πάω φροντιστήριο. Θα μπορούσε, αν υπήρχε καλύτερη οργάνωση σε κεντρικό επίπεδο, να προσφέρει όλες τις απαραίτητες γνώσεις το σχολείο», αναφέρει, προσθέτοντας ότι για να αλλάξει η κατάσταση θα πρέπει να συστρατευτούν μαθητές, καθηγητές και γονείς.
Η 17χρονη μαθήτρια εργαζόταν το καλοκαίρι σε καθημερινή βάση σε παιδότοπο, όπου είχε υπό την επίβλεψή της μικρά παιδιά. Αρκετοί από τους γονείς που έφερναν τα παιδιά τους να παίξουν γνώριζαν τον λόγο για τον οποίο δούλευε η κοπέλα από τη Νιγηρία και της έσφιγγαν το χέρι. «Ακουγα μόνο θετικά σχόλια. Γονείς που ερχόντουσαν στον παιδότοπο επικροτούσαν την απόφασή μου και εξέφραζαν τον θαυμασμό τους».
Η μαθήτρια της Γ λυκείου ποτέ δεν αντιμετώπισε μοιρολατρικά τα προβλήματα που παρουσιάζονταν στη ζωή της και μέχρι και σήμερα όταν μπορεί παλεύει με τους συμμαθητές της για την επίλυσή τους. Πήρε μέρος σε μαθητικές κινητοποιήσεις διεκδικώντας καλύτερες συνθήκες μόρφωσης και δωρεάν Παιδεία για όλους, ενώ συμμετείχε τον Δεκέμβριο μαζί με χιλιάδες μαθητές σε πορείες για τον 15χρονο Αλέξη.
Δύσκολα χρόνιαΗ Φόρτσιουμ, που γεννήθηκε στην Ελλάδα καθώς οι γονείς της είχαν έρθει στη χώρα για να κάνει μεταπτυχιακές σπουδές ο πατέρας της, αναφέρθηκε στα πρώτα δύσκολα χρόνια στο σχολείο. «Στο δημοτικό δεχόμουν κατά διαστήματα κάποια ρατσιστικά σχόλια. Με το πέρασμα του χρόνου όμως η συμπεριφορά τους απέναντί μου άλλαξε. Με γνώρισαν καλύτερα και έχω φτάσει πλέον στο σημείο να έχω κάνει τις καλύτερές μου φιλίες στο σχολείο».
ΜΑΘΗΤΡΙΑ - «Ολες οι άσχημες αντιδράσεις ξεκινούν από την οικογένεια»
Η ίδια μπορεί να μην άκουσε φέτος κάποιο αρνητικό σχόλιο πριν ή κατά τη διάρκεια της παρέλασης. Δεν είχε γίνει όμως το ίδιο με κάποιους άλλους μαθητές, όπως ο Οδυσσέας Τσενάι.
«Όλες αυτές οι άσχημες αντιδράσεις ξεκινούν από την οικογένεια που είναι ο πρωτογενής φορέας κοινωνικοποίησης των παιδιών. Είναι πολύ δύσκολο, ιδιαίτερα για τους μεγάλους, να αλλάξουν αντιλήψεις. Πρέπει να καταλάβουν ότι είμαστε όλοι ίσοι και έχουμε τα ίδια δικαιώματα». Η μαθήτρια δήλωσε υπερήφανη που ορίστηκε σημαιοφόρος, ενώ εξήρε και τη στάση των καθηγητών της στο σχολείο, οι οποίοι τη βοήθησαν όλα αυτά τα χρόνια για να βελτιώσει τυχόν αδυναμίες της.
Οι γονείς της
Αναφορικά με τους γονείς της, και οι δύο κατάγονται από τη Νιγηρία, ενώ -όπως λέει- χωρίς αυτούς δεν θα είχε καταφέρει τίποτα.
Ο πατέρας της σπούδασε Κοινωνιολογία και συνέχισε σε μεταπτυχιακό επίπεδο τις σπουδές του στην Ελλάδα.
Τότε ήταν που γεννήθηκε και η Φόρτσιουμ. Τα τελευταία χρόνια εργάζεται ως πωλητής σε κατάστημα με ηλεκτρονικά παιχνίδια, ενώ η μητέρα της είναι άνεργη.
Η Φόρτσιουμ όταν «κλέβει» λίγο χρόνο από τη μελέτη των μαθημάτων, της αρέσει να παίζει μπάσκετ και να ακούει μουσική.

Δεν υπάρχουν σχόλια: