4.8.14

Στην υγειά των… Μπόμπολα - Ψυχάρη



του Δημήτρη Κανελλόπουλου

πηγή: http://www.efsyn.gr (Εφημερίδα των Συντακτών)


Η φωτογραφική τροπολογία του υπουργείου Υγείας ευνοεί τους δύο υπερχρεωμένους βαρόνους των ΜΜΕ, αφού τους δίνει τη δυνατότητα συγχώνευσης ενώ κάνει εξυπηρετήσεις και για το αγγελιόσημο.

Του Δημήτρη Κανελλόπουλου

Τα φαντάσματα βγαίνουν πάντοτε τα μεσάνυχτα. Ετσι και η κυβέρνηση καταθέτει τροπολογίες στη Βουλή όσο πιο αργά γίνεται και, κατά προτίμηση, ημέρα (δηλαδή… νύχτα) Παρασκευή. Αν είναι και Αύγουστος, ακόμα καλύτερα, μια και περνούν όλα πιο εύκολα, πιο… μουλωχτά. Ειδικά αν οι τροπολογίες αφορούν θέματα ΜΜΕ. Παρασκευή βράδυ λοιπόν 1ης Αυγούστου και «σκάει» στη Βουλή 22σέλιδη τροπολογία για τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης σε νομοσχέδιο του υπουργείου Υγείας με θέμα (του νομοσχεδίου, όχι της τροπολογίας) το εξής: «Κύρωση της σύμβασης δωρεάς μεταξύ της 1ης Υγειονομικής Περιφέρειας Αττικής, του Γενικού Ογκολογικού Νοσοκομείου Κηφισιάς “Οι Αγιοι Ανάργυροι” και του ΝΠΙΔ με την επωνυμία Σύλλογος Φίλων Γενικού Ογκολογικού Νοσοκομείου Κηφισιάς “Οι Αγιοι Ανάργυροι”».

Υπογραφή 4 υπουργών
Στην τροπολογία που υπογράφουν τέσσερις υπουργοί -Γκ. Χαρδούβελης, Μ. Βορίδης, Γ. Βρούτσης και Δ. Σταμάτης- η κυβέρνηση προωθεί τροποποιήσεις για το διαφημιστικό και ιδιοκτησιακό καθεστώς στα ΜΜΕ, κυρίως όσον αφορά τις συγχωνεύσεις. Οι μονοπωλιακοί κολοσσοί των ΜΜΕ βρίσκονται προ των πυλών. Εξαιρετική η συγκυρία για την κυβέρνηση. Την ώρα που δύο σημαντικοί και καταχρεωμένοι εκδοτικοί όμιλοι, ο ΔΟΛ του Σταύρου Ψυχάρη και ο «Πήγασος» του Γιώργου Μπόμπολα, βρίσκονται σε συζητήσεις για συγχώνευση έρχεται όλως τυχαίως η κυβέρνηση και καταθέτει μια τροπολογία με την οποία επιτρέπονται «κατ’ εξαίρεση συμπράξεις μεταξύ επιχειρήσεων ηλεκτρονικών μέσων», καταργώντας τον νόμο του 2007 που απαγόρευε «κάθε σύμπραξη μεταξύ επιχειρήσεων μέσων ενημέρωσης». Συζήτηση υπήρχε, υπάρχει και για πιθανή συγχώνευση μεταξύ των τηλεοπτικών Mega και Star.

Αυτές οι συμπράξεις, σύμφωνα με την επίμαχη παράγραφο, «συμβάλλουν στη μείωση του κόστους λειτουργίας των συμπραττουσών επιχειρήσεων και στην πραγματοποίηση οικονομιών κλίμακας, ιδίως μέσω τής από κοινού αξιοποίησης οικονομικών πόρων, τεχνολογικών μέσων, μέσων παραγωγής και τεχνολογικού εξοπλισμού ή σχετικά με τη διαχείριση, παραγωγή, εκμετάλλευση ή διανομή προγραμμάτων ή περιεχομένου, τη συλλογή, διανομή και πρακτόρευση υλικού επικαιρότητας ή για την πρακτόρευση διαφημιστικού χώρου ή χρόνου για περισσότερα του ενός Μέσα εφόσον δεν έχουν αντικείμενο ή αποτέλεσμα την παρεμπόδιση, τον περιορισμό ή τη νόθευση του ελεύθερου ανταγωνισμού». Επιτρέπονται λοιπόν οι συμπράξεις για τη… «μείωση του κόστους λειτουργίας» και την «πραγματοποίηση οικονομιών κλίμακας». Πώς μεταφράζεται αυτό; Με απολύσεις μήπως; Προς επίρρωσιν έρχεται και η παράγραφος 4 του άρθρου 2: «Στο πλαίσιο της κοινής διεύθυνσης τηλεοπτικοί ή ραδιοφωνικοί σταθμοί που βρίσκονται κάτω από κοινό έλεγχο θα μπορούν: να χρησιμοποιούν από κοινού ή να ανταλλάσσουν πόρους όπως διευθυντικά στελέχη και απασχολούμενο δυναμικό, εξοπλισμό, τεχνικές και άλλες διευκολύνσεις». Τι ακριβώς σημαίνει η ανταλλαγή «απασχολούμενου δυναμικού»; Πώς μεταφράζονται άραγε αυτοί οι… μετακινούμενοι εργαζόμενοι και πόσο μεγάλο θα είναι το πλήγμα και για το ταμείο ασφάλισης ΕΤΑΠ-ΜΜΕ;

Στην πραγματικότητα, με τη συγκεκριμένη τροπολογία αλλάζει σε μερικά πολύ ουσιαστικά σημεία ο νόμος 3592/2007 που αφορά τη «Συγκέντρωση και αδειοδότηση Επιχειρήσεων Μέσων Ενημέρωσης και άλλες διατάξεις», ο νόμος που είχε ψηφιστεί ώστε να ενισχυθεί η διαφάνεια στον κλάδο των ΜΜΕ. Ενώ τότε λόγου χάριν κάθε ραδιοτηλεοπτικό ΜΜΕ έπρεπε να απασχολεί συγκεκριμένο αριθμό εργαζομένων, τώρα, με τις συμπράξεις, «λαμβάνεται υπόψη και το προσωπικό που απασχολείται σε συνδεδεμένες με αυτούς επιχειρήσεις οι οποίες αποτελούν ενημερωτικά ή μη Μέσα (έντυπα και ηλεκτρονικά)». Τέλος λοιπόν για τον κατώτατο αριθμό προσωπικού.
Επίσης, αλλάζει και ο νόμος για την είσπραξη του αγγελιόσημου με τις διαφοροποιήσεις που πραγματοποιούνται με το άρθρο 1 της τροπολογίας και την «Απευθείας Τιμολόγηση Διαφημιζόμενων». Η χρέωση του αγγελιόσημου (μια επιβάρυνση 20% επί της διαφημιστικής δαπάνης, που βάρυνε την επιχειρηματική δραστηριότητα και όχι τον καταναλωτή) θα γίνεται πλέον επί του τιμολογίου που θα κόβει το κάθε ΜΜΕ στον διαφημιζόμενο και όχι επί του τιμοκαταλόγου χρέωσης διαφημιστικού χρόνου.

Διαφήμιση 2 ταχυτήτων
Να υπενθυμίσουμε πως οι διαφημίσεις στις ιστοσελίδες δεν επιβαρύνονται από τη χρέωση του 20% για το αγγελιόσημο, εξ ου και το γεγονός πως οι περισσότερες τιμολογήσεις γίνονται στο internet και όχι στα έντυπα. Επίσης, η προκήρυξη των νέων ραδιοτηλεοπτικών αδειών μεταφέρεται εκ νέου για το 2015, ενώ, μέχρι τη λήξη της προθεσμίας, οι ραδιοφωνικοί σταθμοί ενημερωτικού περιεχομένου μπορούν μέσω δήλωσής τους στο ΕΣΡ να αλλάξουν τη φυσιογνωμία τους. Να γίνουν λόγου χάριν μουσικά ραδιόφωνα.
Εξηγήσιμη η πρεμούρα της κυβέρνησης να φέρει την τροπολογία στη Βουλή και να την ψηφίσει άρον άρον. Αλλά να μην κρατούν ούτε τα προσχήματα; Ούτε καν την «Εκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους» δεν πρόλαβαν να ετοιμάσουν, έκθεση η οποία απαραιτήτως συνοδεύει κάθε νομοσχέδιο ή τροπολογία που καταθέτει προς ψήφιση η κυβέρνηση. «Τα ασφυκτικά χρονικά περιθώρια εντός των οποίων ζητήθηκε η σύνταξη της έκθεσης δεν επέτρεψαν την ολοκληρωμένη επεξεργασία της τροπολογίας και της εκτίμησης των οικονομικών αποτελεσμάτων» ομολογεί το ίδιο το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους!

Διαβάστε κι αυτό: http://entefktirio.blogspot.gr/2014/08/blog-post_57.html

Δεν υπάρχουν σχόλια: