27.10.14

Καιροσκοπισμοί και ιδιοτέλεια



της Ιωάννας Κλεφτόγιαννη

πηγή: http://www.enet.gr (εφημ. Ελευθεροτυπία)


ΜΙΑ ΜΑΤΙΑ στην κατάσταση που επικρατεί στους τρεις κορυφαίους θεσμούς μας, αυτή την περίοδο, την Σχολή Καλών Τεχνών, το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης και το Εθνικό Θέατρο, ξεγυμνώνει τις ανίατες παθογένειές μας. Την αλληλοφαγωμάρα, την ιδιοτέλεια, τη μωροφιλοδοξία, που υποσκάπτουν κάθε έννοια συνέχειας και προόδου.

Διαπιστώνεται δε μια αδιανόητη ευκολία να εκτοξεύονται και να δημοσιοποιούνται βαριές κατηγορίες ρίχνοντας χωρίς μέτρο ασταμάτητα και σαδιστικά νερό στο μύλο των ανοικτών δημόσιων διενέξεων, που αποδεικνύεται επαναληπτικά το μεγάλο φόρτε μας.

Το δυστύχημα είναι ότι εν προκειμένω, ενώ έχει ξεσηκωθεί το σύμπαν, δεν υπάρχει αληθινή βάση καταγγελιών, ούτε στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης όπου στοχοποιήθηκε με αστείες μομφές η Αννα Καφέτση, ούτε στην Καλών Τεχνών, όπου έπεσε λάσπη πρωτίστως στον τέως πρύτανη Γιώργο Χαρβαλιά, στο πλαίσιο μιας αντιπαράθεσης πολιτικής. Το ΠΑΣΟΚ σε συμμαχία με τη ΔΗΜΑΡ για τα εκπαιδευτικά ζητήματα, πήρανε το όπλο τους μεταμφιεσμένοι, με ανώνυμες επιστολές. Ποιοι την πληρώνουν τελικά; Η ίδια η Καλών Τεχνών, η οποία σπιλώθηκε στο πλαίσιο μιας πολιτικής αντιπαράθεσης που έγινε προσωπική, και το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, που μπλοκαρισμένο από γινάτι του Δ.Σ. του, έχει μεταμορφωθεί σε σύγχρονο γιοφύρι της Αρτας. Δεν προχώρησαν όσα προβλέπονταν για τα θυρανοίξια που θα έπρεπε να είχαν ήδη γίνει. Καιροσκοπισμοί σε βάρος του δήμου, με άλλα λόγια.



Στο Εθνικό Θέατρο η βάση των αντιπαραθέσεων διαφοροποιείται. Το Σωματείο των Εργαζομένων, μετά τις καταγγελίες στην Επιθεώρηση Εργασίας, έκανε και εξώδικο στο διευθυντή του, που ωστόσο τους το αντιγύρισε επίσης με εξώδικη καταγγελία.
Τεταμένο το κλίμα όσο ποτέ, πιθανώς να οδηγήσει σε απεργιακές κινητοποιήσεις. Ποιος θα είναι τότε το αληθινό θύμα; Φαντάζομαι, το Εθνικό Θέατρο, ως κοινό κτήμα, που το πληρώνει το ελληνικό Δημόσιο. Είναι ωστόσο χαρακτηριστικό το ότι όλες οι συμμαχίες (των ηθοποιών κατά κύριο λόγο) κατευθύνονται από ιδιοτελή κριτήρια. Ο κόσμος να γκρεμιστεί κάποιοι θα συμμαχήσουν και με το διάβολο για να παιχτεί η δική τους παράσταση! Ετσι πάντοτε όλες οι διεκδικήσεις πάνε στον βρόντο.

ΤΗΝ ΩΡΑ που η Αμφίπολη, η Αμάλ Κλούνεϊ και η Ντοκουμέντα του Κάσελ ρίχνουν τα φώτα επάνω μας, εμείς συνεχίζουμε να αποκαλύπτουμε το χειρότερο, ανώριμο διαχρονικά εαυτό μας. Ειδικά όμως σήμερα που ζούμε τη μεγάλη ευκαιρία, βρισκόμενοι στο διεθνές επίκεντρο, ήρθε η στιγμή και να σοβαρευτούμε και να σκεφτούμε πολύ συνειδητά τι είναι αυτό που θέλουμε. Και κυρίως, το λόγο.     

Δεν υπάρχουν σχόλια: